Zawieszenie pneumatyczne gwarantuje stałe parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia pojazdu. Wykorzystywaną w tradycyjnych układach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Głównym elementem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka e klasa powinna wtłaczać jedynie suche powietrze we właściwym czasie, co wymaga współpracy kilku różnych elementów.
Zalety zawieszenia pneumatycznego
Poduszka zawieszenia, określana także jako miech, niweluje odczuwanie jakichkolwiek nierówności w czasie jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Nowoczesny kompresor funkcjonuje prawidłowo bez względu na ciężar pojazdu, a także jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka s klasa doskonale działa więc w pojazdach typu SUV i w nowoczesnych limuzynach.
Eksploatacja zawieszenia pneumatycznego
Pozwalający na tłumienie nierówności miech powinien ściśle współpracować z komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Złożona budowa systemu zawieszenia pneumatycznego, a także znacząca ilość elektroniki sprawia, że właściciel wykorzystującego ten system samochodu powinien z odpowiednią regularnością kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka cls to część układu, którego żywotność szacowana jest na około 200 tysięcy przebytych km.
Serwisowanie zawieszenia pneumatycznego
Nieodpowiednio pracujący miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na usterkę systemu. Regeneracja lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia lub kompresor może wiązać się z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak przede wszystkim w pojazdach należących do klasy premium, których posiadacze muszą liczyć się z większymi kosztami związanymi z eksploatacją. Oczywiście regularnie przeprowadzane kontrole techniczne dadzą szansę, aby wcześnie wykryć wadę, zanim układ zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.